B2B-portal

Het optimaliseren en automatiseren van het bestelproces voor jouw zakelijke klant kan vaak veel efficiënter en slimmer. Heb je behoefte aan een efficiënter werkproces en minder handmatige handelingen voor jouw verkoopafdeling? Overweeg dan een B2B-portal voor jouw organisatie.

B2B portal laten maken

20+ jaar B2B ervaring

A-Z e-commerce oplossing

Hyvä GOLD partner

Geïntegreerde B2B-portal en webshop

Wij ontwikkelen converterende B2C-, B2B- maar ook B2D (Business 2 Dealer) Magento 2-webshops in het Hyvä-thema. Deze B2B-portals of Magento 2-webshop kunnen we integreren aan een PIM-en ERP-systemen voor een naadloze samenwerking.

Een B2B-portal en/of webshop die je sales verhoogt

Iedereen, ook jouw zakelijke klant, leverancier of partner wil op elk moment van de dag een online bestelling plaatsen zonder dat er problemen zijn of dat het niet mogelijk is omdat het kantoor gesloten is.

hyva Anbergen webshop

Consumerization van B2B-handel

Een zakelijke klant, partner of leverancier gaat steeds meer denken en handelen als een consument, vooral in de context van e-commerce. Dit fenomeen staat bekend als de ‘’consumerization’’ van B2B-handel. Er zijn verschillende redenen waarom dit gebeurt, namelijk:

  1. De ervaring van een zakelijke klant: Ook zakelijke klanten krijgen steeds vaker te maken met gebruiksvriendelijke, gepersonaliseerde en intuïtieve online omgeving in hun persoonlijke leven.  Ze verwachten vergelijkbare ervaringen tijdens hun zakelijke aankopen of bestellingen.
  2. Liever lui dan moe: Net als consumenten waarderen zakelijke klanten gemak en efficiëntie in het aankoopproces. Ze willen snel producten vinden, bestellen, betalen met minimale inspanning.
  3. Persoonlijk aanbod: Op basis van data kan je zakelijke klanten gepersonaliseerde aanbevelingen en marketingboodschappen presenteren, waarom zou je producten of diensten presenteren die niet relevant voor ze zijn?
  4. 24 uur per dag: Toegankelijkheid wordt steeds belangrijker. Met de groei in digitalisering en e-commerce platforms hebben zakelijke klanten 24 uur per dag en 7 dagen per week toegang tot producten, informatie, prijslijsten, afbeeldingen et cetera, waardoor ze niet gebonden zijn aan ‘’traditionele werktijden’’ of “verkoopkanalen.”
  5. Inzicht in aanbod: Net als consumenten hechten zakelijke klanten waarde aan transparantie over prijzen, voorraadniveaus, levertijden en services bij eventuele retourneringen. Ze willen alle benodigde informatie gemakkelijk kunnen vinden en vergelijken, zodat ze de beste en snelste keuze kunnen maken.

 

Bekijk project
  • FC Emmen

    Hyvä – Magento 2

    Hyva webshop Magento FC Emmen
  • Tuindomein.nl

    Hyvä – Magento

  • OnlineVloerenSpecialist

    Hyvä – Magento 2

    Onlinevloerenspecialist
  • LAVIE

    Hyvä – Magento 2

    lavie
  • Het Groene Paradijs

    Hyvä – Magento 2

    groene paradijs
  • Motorhuis Bakker

    Hyvä – Magento 2

    Motorhuis Bakker
  • Karcher Webshop Schoonex

    Magento

    Schoonex
  • DWC PRINT

    Magento – MultiPress

    DWC Print
  • Fabervlaggen.nl

    fabervlaggen.nl
  • Zuidema Schuttingen

    Magento 2

    Zuidema Schutting
  • Berkeyexpert

    Hyvä – Magento 2

    berkey

De voordelen van een B2B portal op maat voor jouw organisatie

  • Minder handmatige taken voor de verkoopafdeling
  • Koppel je B2B portal aan ERP, PIM en CRM-systemen
  • Een design op maat
  • Real-time inzicht voor jou en je zakelijke klant
  • 24/7 bereikbaar voor jouw zakelijke klanten
  • Besparing van administratieve handelingen

 

Luuk Wiersma

Sinds de lancering van onze Magento 2 Hyvä webshop en de kassakoppeling met SRS, verloopt alles vlekkeloos! Geen gedoe, geen problemen. Het werkt gewoon!

Luuk Wiersma

Integreer PIM- en ERP-systemen

Het integreren van een B2B-portal met een ERP (Enterprise Resource Planning) of PIM (Product Information Management) systeem is een veelvoorkomende zaak in de praktijk. Daarnaast biedt het verschillende voordelen, zoals het naadloos uitwisselen van gegevens tussen het B2B-portal en het ERP- of PIM-systeem. Denk dan aan productinformatie, voorraadniveaus, klantspecifieke prijzen, bestellingen, orders en inzicht in facturen, enzovoort.

Naast het delen van informatie ben je tegelijkertijd ook druk bezig met het stroomlijnen van processen en het verbeteren van de efficiëntie hiervan. Bovendien heeft je zakelijke klant real-time informatie beschikbaar. Wie houdt nog van handmatige invoer van gegevens, waarbij de kans bestaat dat je fouten maakt?

Omdat hier veel data bij elkaar komt, is het mogelijk om gepersonaliseerde ervaringen te bieden in het B2B-portal.  Denk aan het tonen van specifieke prijzen, kortingen of productaanbevelingen op basis van het klantprofiel.

hyva gold partner

Koppel je CMS

Het koppelen van een CMS aan een B2B-portal biedt verschillende oplossingen voor het beheren van zowel operationele als content gerelateerde zaken voor online business. Door je CMS te koppelen, beheer en publiceer je naadloos productinformatie, voorraadgegevens en marketingcontent. Dit zorgt voor een consistente en gepersonaliseerde gebruikerservaring, waardoor klanten relevante inhoud en productaanbevelingen ontvangen op basis van hun behoeften en voorkeuren.

Daarnaast optimaliseer je hierdoor je SEO, waardoor je beter vindbaar bent voor potentiële klanten in verschillende zoekmachines.Ook werk je efficiënter en consistenter, wat bijdraagt aan een verbeterde online aanwezigheid, klantbetrokkenheid en bedrijfsprestaties.

Extra grip met een Customer Data Platform (CDP)

Koppel jouw systemen aan een Customer Data Platform (CDP). Dit biedt verschillende voordelen, zoals, een volledig beeld van jouw klant, gepersonaliseerde marketing, verbeterde klantenservice en een efficiëntere manier van al jouw marketinginspanningen.

Wanneer je een volledig klantbeeld in kaart hebt, kan je zakelijke klanten nauwkeurig analyseren en identificeren waar optimalisaties te behalen zijn. Dit stelt je in staat om gerichte acties te ondernemen om jouw klantbetrokkenheid en tevredenheid te verbeterenB2B-portal

Onze werkwijze

  • Stap 1: We gaan samen om tafel en kijken naar de doelen die je hebt voor jouw B2B-webshop. Ligt de focus op het optimaliseren van werkprocessen, bestaande zakelijke klanten triggeren om meer te verkopen of om het gemak voor jouw klanten te verbeteren?
  • Stap 2: Op basis van de doelen die we samen hebben opgesteld, kijken we welke functionaliteiten hierbij horen. We bepalen eerst een ’scope of work’, en vervolgens duiken we de diepte in tijdens een functionele omschrijving van het project. We maken zoveel mogelijk gebruik van standaardoplossingen die al voor 80% voldoen. Indien dit niet het geval is, schakelen we door naar maatwerkfunctionaliteiten.
  • Stap 3: We beginnen met een maatwerk design voor jouw B2B-portal. Na input en feedback vanuit jullie gaan we het ontwerp technisch realiseren. In dit proces spreken we iedere twee weken af om de voortgang te bespreken. Samen werken we naar een livegang van het B2B-portal.
  • Stap 4: Wij vinden het belangrijk dat we het proces continu verder optimaliseren, zodat we de kosten voor jouw organisatie zo laag mogelijk houden maar de conversie en gemiddelde orderwaarde een flinke plus geven. Wij vinden het belangrijk dat we proactief meedenken en geven advies in verdere mogelijkheden, maar ook in trends en ontwikkelingen in de markt.

Support en onderhoud voor jouw B2B portal

Ons supportteam zorgt ervoor dat je webshop en je B2B-portal snel en veilig blijven. Werk je wereldwijd of doe je veel handel buiten kantoortijden? Wij bieden zelfs de optie voor 24/7 support vanuit Nederland.

Een B2B portal voor jouw organisatie

Ben je nieuwsgierig geworden of ben je op zoek naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op, en wij denken graag met je mee.

FC Emmen design