Koppel de MultiPress extensie aan jouw Magento 2 webshop
MultiPress is de nummer 1 MIS/ERP-software voor grafische productiebedrijven. MultiPress integreert alle administratieve, commerciële, financiële en logistieke bedrijfsprocessen, samen met productie en rapportage in één MIS/ERP-systeem.
Meer automatisering
Meer optimalisatie
Extra tijdbesparen
MultiPress koppeling met jouw Magento webshop
X-Interactive heeft een extensie ontwikkeld met het open-source e-commerce platform Magento 2, waardoor je eenvoudig de extensie van X-Interactive kan gebruiken om je MultiPress omgeving te koppelen aan je webshop! Op deze pagina lees je meer over de werking van de extensie, wat het jouw organisatie oplevert, veel gestelde vragen en de ervaring van DWCPRINT.
Werking
De extensie wordt door X-Interactive geïnstalleerd en zorgt ervoor dat je webshop een verlengstuk wordt van je MultiPress systeem, waardoor je het orderverwerkingsproces automatiseert en geen handmatige acties meer zijn te verrichten.
Bij het toevoegen van een calculator kan een klant eenvoudig zijn specifieke product samenstellen, denk aan: producttype, formaat, oriëntatie, materiaal, kleur, oplage en het uploaden van zijn of haar design. Op basis van de gekozen criteria berekent de calculator de meest actuele prijs voor deze klant.
Alle acties, contactwijzigingen, orders en prijsafspraken worden doorgestuurd naar MultiPress onder de desbetreffende relatie. Hierdoor bouw je een logboek op per klant, en geef je jouw klant inzicht in zijn historie. Jouw klant kan ook eenvoudig inloggen in zijn eigen omgeving, om bijvoorbeeld gemaakte offertes te bestellen, herhaalbestellingen doorvoeren en zijn prijsafspraken door te nemen zonder dat daar een orderverwerker of verkoopmedewerker bij komt kijken.
“De samenwerking met X-Interactive is voor mij als creatief en marketeer letterlijk en figuurlijk een feestje. ‘Ik geloof in energie en ik geloof in duidelijke, goed doordachte concepten.”
Waarom de MultiPress extensie de moeite waard is
- Altijd up-to-date prijzen voor je klant.
- Binnen enkele seconden van order naar productie.
- Geen dubbel beheer meer in webshop en MultiPress.
- 24/7 beschikbaaar.
- Alles inzichtelijk voor jouw klant!
Efficiënt
Met de extensie bespaar je voor zowel jouw organisatie als voor jouw klant tijd, er worden veel handmatige handelingen uit handen genomen en je hoeft geen dubbele administratie meer bij te houden. Doordat de orderverwerking wordt geautomatiseerd worden fouten bij medewerkers voorkomen, en zorgt de extensie ervoor wanneer een klant een document upload, deze niet meer hoeft gecontroleerd te worden door een orderverwerker of een verkoopmedewerker waardoor deze processen vele male sneller verlopen. Bij een optimale workflow kan een order binnen enkele seconden na het bestellen in productie zijn.
Voordelen
- Efficiënt en kosten besparend
De extensie is 24/7 beschikbaar, waardoor de klanten te allen tijde toegang hebben tot hun persoonlijke account. In hun persoonlijke account kunnen ze eenvoudig de status van hun bestellingen inzien, maar ook plaatsen van nieuwe bestellingen of herhaalbestellingen zonder tussenkomst van een orderbegeleider of verkoopmederwerker. Bij een optimale workflow kan een order binnen enkele seconden na het bestellen in productie zijn. - Webshop verlengstuk voor MultiPress
Door gebruik te maken van de extensie blijf je in één systeem werken namelijk MultiPress, hierdoor is MultiPress altijd leidend bij alle calculaties, informatie, producten en actuele prijsafspraken. - Geschikt voor alle productiebedrijven
De extensie is beschikbaar voor alle grafische productiebedrijven, zowel organisaties die in de B2C als in de B2B markt actief zijn.
Benieuwd hoe het werkt? Lees dan hier het verhaal van DWC Print.
Voorbeelden
Veelgestelde vragen
Welke modules in MultiPress heb ik nodig?
Voor een goede werking van de extensie zijn de Connector API (uitgebreid) en de Calculatie Wizard. Daarnaast optioneel nog de Check-and-repair functie. Ook is de webshop altijd gebaseerd op de laatste versie van MultiPress. Neem contact op met Dataline om de mogelijkheden te bespreken.
Voor welk type organisaties is de MultiPress webshop geschikt?
In principe voor ieder grafisch productiebedrijf, echter moet “online” wel passen bij de identiteit van je onderneming. Het is niet dat deze webshop er direct voor zorgt dat je meer omzet krijg, hier zal je actief aan moeten werken. Wel is het uitermate geschikt om een modern portaal voor je huidige klanten aan te bieden en de kosten van je backoffice te verlagen. Met een goed marketingplan en een zoekmachine strategie is new business wel te verwachten!
Kan ik de webshop zelf beheren?
Ja, iedereen die met een computer kan werken heeft de mogelijkheid zelf nieuwe producten online te zetten, teksten aan te passen of afbeeldingen te uploaden. Voor gebruik van de MultiPress webshop is naast MultiPress geen andere kennis benodigd.
Hoe worden bestanden geupload?
Er zijn 2 mogelijkheden. Beide zorgen er voor dat een bestand altijd in de ordermap komt te staan van MultiPress. Dit kan middels de Check and repaire module van MultiPress of via de ISI Controlboxx waar voor de klant een visuele controle plaats vind.
Welke hardware heb ik zelf nodig?
Wij adviseren om de MultiPress te koppelen aan een goede glasvezel verbinding, of MultiPress te draaien in een Cloud Omgeving (datacenter). De hosting zal gebeuren op speciale Magento hosting van Byte.
Welke functionaliteiten heeft de MultiPress Webshop?
Veel. We geven je graag een demo in real-time de mogelijkheden te laten zien. Maar hier alvast een opsomming van de meest belangrijke functionaliteiten:Relaties, nieuwe klanten, adreswijzigingen, kortingen en betaalmethodes per relatie zijn naadloos geïntrigeerd.
- Calculaties (Offertes) zijn online te bestellen.
- Orders en archief orders zijn altijd in te zien en opnieuw te bestellen.
- Bestandsupload en controle middels Check-and-repair van MultiPress.
- Automatisch aanmaken van de impositie.
- Facturen en orderbevestigingen online als PDF beschikbaar.
- Kortingen op basis van een relatie worden online direct verrekend.
- Bestellen van standaard calculaties.
- Bestellen van relatie specifieke producten vanuit hun eigen account.
- Visuele bestandscontrole is mogelijk middels Controlboxx van ISI.
- Klantreferentie op factuur is online op te geven.
- Achteraf betalen per klant in- of uit te schakelen.
- Alle standaard Magento functionaliteiten zoals SEO, Productafbeeldingen enz.
- Uitsluitingen if/then zijn op te geven om afwerkingen of bedrukkingen in bepaalde combinaties uit te sluiten.
- CSV Upload van prijslijsten, welke niet beschikbaar zijn in MultiPress.
- BTW validatie voor ICP leveringen.
- Automatisch genereren van een factuur in MultiPress na succesvolle betaling.
- Afleveradres wijzigen op basis van een orderstatus.