‘Hello world’ voor Hello Festival
Van feestje
Naar festival
Creatieve
Samenwerking
3x op rij
Uitverkocht
-
Locatie
Emmen
-
Diensten
Website
-
Techniek
WordPress
- Bekijk website
Jarenlang zijn we als X-Interactive een van de trotse sponsoren van het Hello Festival. Ook dit jaar zijn we daar natuurlijk weer van de partij, en om toch een paar tickets te mogen bemachtigen zijn we aan de slag gegaan met www.hellofestival.nl!
“De samenwerking met X-Interactive is voor mij als creatief en marketeer letterlijk en figuurlijk een feestje. ‘Ik geloof in energie en ik geloof in duidelijke, goed doordachte concepten.”
Het bouwen van een feestje
Het klinkt misschien als een cliché, maar het is echt een feestje om de website van onze festivalgangers te bouwen! Hello had een nieuwe website nodig om te voldoen aan grotere bezoekersaantallen, om de geweldige uitstraling van het festival lekker online door te voeren en om de knalfuif van 2023 weer een beetje extra aandacht te geven! Kortom; nu grote stappen, en ‘more big things to come’.
Vanaf de start van de bouw van het festival werkten we samen met het bestuur van Hello, Jan Willem Naaldenberg, Eventree en anderen om de website zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Wij vinden zelf natuurlijk dat dat helemaal gelukt is, met de kleurrijke onderdelen, de nieuwe vormen, de stoere lettertypes en het responsive sausje over de website, maar dat kan je zelf het beste beoordelen via hellovestival.nl!
Customer journey – Van beleving tot ticket
De klantreis is van voor tot achter en van links tot rechts doorgedacht, en dat heeft dan ook de basis gevormd van de hele indeling. Wil je tickets voor het festival halen? Dan hebben we je in de website eerst overzichtelijk begeleid, waarbij onze vrienden van Eventree de uiteindelijke ticketverkoop geregeld hebben. Wéér zo’n lekkere samenwerking.
Door het maken van deze website staan we nog meer te springen op het feestje van Hello Festival! Of je nu wilt staan springen bij Son Mieux, rocken bij Madness, of meezingen met Krezip, je krijgt het eerste feestje van ons via www.hellofestival.nl.
Het resultaat hiervan? In de maanden na livegang van de geoptimaliseerde webshop rezen de verkoopcijfers de pan uit, waarbij de gemiddelde orderwaarde met zo’n 40% steeg. Dat geeft maar weer eens aan dat als je webshop geoptimaliseerd is, je het kunt merken aan je tevreden bezoekers.