Nieuwe Hyvä webshop voor Tuindomein

Snelle

Blokhutconfiguratie

136ms

Interaction to Next Paint (INP)

Verbeterde

Gebruiksgemak

Stel je voor, je webshop voldoet niet meer tot je verwachtingen en die van je klanten. Het beperkt je groei en tast het vertrouwen aan. Bij X-Interactive weten wij daar wel raad mee….

hyva webshop
Chris Baan tuindomein

De samenwerking tussen Tuindomein en X-Interactive was uitzonderlijk harmonieus en productief, een waar voorbeeld van hoe synergie tussen partners tot uitstekende resultaten kan leiden. Een zeer prettige ervaring van begin tot eind.

Chris Baan

De uitdaging van Tuindomein

Als specialist in online verkoop van tuinhout en gerelateerde producten van overkappingen tot blokhutten, streeft Tuindomein naar perfectie in elk plankje en elke blokhut die ze leveren. Hun service is net zo stevig als het assortiment en daar mogen ze trots op zijn!

Tuindomein stond voor toenemende problemen op het gebied van webshop prestaties en betrouwbaarheid.  Dit was voor ons natuurlijk de perfecte kans om in actie te komen!

Tuindomein had meerdere doelen voor de nieuwe webshop: ten eerste streefde ze naar een betere vindbaarheid zodat klanten Tuindomein gemakkelijker konden vinden en bereiken. Daarnaast wilden ze de klant beter bedienen door middel van een verbeterde gebruikservaring.

Tot slot was een hoger conversiepercentage ook een belangrijk doel waardoor ze meer bezoekers konden omzetten in tevreden klanten.

responsive design tuindomein

Stel samen en bestel!

Voorheen was het een uitdaging voor klanten om hun eigen configuratie door te voeren voor diverse producten, zoals blokhutten, overkappingen en tuinbergingen. De complexiteit van het proces maakte het moeilijk voor klanten om precies te krijgen wat ze wilden. Klanten voelde zich gefrustreerd met de vele keuzes, waardoor het overzicht verloren ging en het proces van het samenstellen meer een last dan een plezier werd. Dit zorgde ervoor dat hun vertrouwen in de website verloren ging.

Daar zagen we ruimte voor verbetering, en hebben we ons in de nieuwe Hyvä Magento 2 webshop gericht op het verbeteren van de gebruikservaring door de configurator gebruiksvriendelijker te maken. Dit hebben we bereikt door een aantal stappen toe te voegen aan het configuratieproces en door de selecties binnen de configurator te versterken met visuele elementen, zoals afbeeldingen, tekstuele uitleg en een duidelijke prijsvermelding per stuk.

Magento Hyva webshop

Bovendien hebben we ervoor gezorgd dat de knoppen ‘vraag een offerte aan / winkelwagen’ altijd zichtbaar blijven tijdens het scrollen. Zo kunnen bezoekers op elke pagina gemakkelijk een offerte aanvragen of een bestelling plaatsen zonder naar boven te hoeven navigeren.

Samenstellen product

Het resultaat van een nieuwe Hyvä webshop

Het eindresultaat is een Hyvä Magento 2 webshop die helemaal up-to-date is met de nieuwste technologieën. Met uitstekende scores in de Core Web Vitals, laadt de webshop snel en reageert hij goed op interacties. Dit houdt in dat bezoekers niet lang hoeven te wachten en gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken op de website.

‘Puntjes waar ik mee zat werden heel serieus genomen en goed uitgelegd, ook al was dit voor jullie iets heel simpels.’ Jullie toewijding om zelfs kleine zaken serieus te nemen, getuigt van jullie streven naar kwaliteit en klanttevredenheid. ‘Jullie zijn zeker niet de goedkoopste, maar zoals het nu lijkt zeker het geld waard!’

Tuindomein ervaarde de samenwerking met ons van begin tot eind als uiterst prettig. De heldere communicatie en de toewijding waarmee elk aspect van het project werd aangepakt werd zeer gewaardeerd. Ondanks enkele onvermijdelijke uitdagingen, heeft ons team professionaliteit en vastberadenheid laten zien om tot een succesvol resultaat te komen.

Mobile magento designs