Naar overzicht
Naar overzicht

Pakketje efficiënt afgeleverd

KlantDPD Nederland en België
DienstWebapplicatie, E-commerce
DPD Nederland en België

Het eerste gesprek

DPD is bij ons gekomen met de vraag om een naadloze integratie te ontwikkelen met hun eigen software naar e-commerce klanten van DPD. Naast het gesprek hoe wij dit technisch zouden oplossen, gaf ons voorstel voor continue support de doorslag. Dat betekent dat we niet alleen een digitale oplossing voor ze bouwen, maar ook het gehele proces erna, qua implementatie en probleemoplossing, volledig van ze over konden nemen.

Dit scheelde een hoop tijd en geld voor DPD. Zo is deze opdracht uitgegroeid tot een volwaardig partnerschap.

”X-Interactive is een partner die onze business begrijpt en flexibel meebeweegt met onze behoeftes. Als het echt nodig is, zoals tijdens de Brexit dan kunnen we op ze rekenen.”

Christian Habraken
Directeur IT

Aan de slag…

We hebben 3 verschillende stukken software geschreven die ervoor zorgen dat de webshops van de klanten van DPD accentloos praten met de software van DPD zelf.

Deze software wordt geïmplementeerd in de shop en deze zorgt ervoor dat de verzendlabel direct correct worden aangemaakt.

Dit resulteerde in plug-ins voor diverse omgevingen zoals WordPress, Magento, Picqer, Prestashop, Woocommerce en Shopify. Deze plug-ins maken de integratie bij de klant heel eenvoudig. En dat is wat je wilt, een positieve klantervaring.

Connect(ing)

Deze software wordt geïmplementeerd in de shop en deze zorgt ervoor dat de verzendlabel direct correct worden aangemaakt.

Dankzij de samenwerking konden wij heel snel schakelen toen Brexit om de hoek kwam kijken. In een half jaar hebben we volledig e-commerce omgeving ontwikkeld dat geschikt was voor deze nieuwe situatie. Denk hierbij onder andere aan douanegegevens. Dit landschap heet DPD Connect.  Naast de oplossing die wij al hebben ontwikkeld zit DPD Connect hier tussen om als vertaalmodule het stukje UK ook op te pakken.

Excellence betekent vooruitdenken

Het platform dat DPD gebruikte ging over naar een nieuwe omgeving. Dat betekende dat wij moesten zorgen dat wij, zonder gedoe, goed konden inhaken op dit nieuwe platform. Maar normaal zou dit betekenen dat duizenden plug-in gebruikers deze opnieuw moesten downloaden en moesten implementeren.

Dit zijn handelingen die je met het oog op klantbeleving wil voorkomen. Ook zorgt dit vaak voor technische problemen. Dus deze move is normaal best spannend. Maar doordat wij het systeem zo slim hebben opgezet hebben wij in één dag duizenden klanten omgezet van het ene platform naar het andere. Zonder dat ze het hebben gemerkt! In dit soort gevallen is geen impact maken de juiste impact maken.

“X-interactive denkt actief mee over strategie en biedt altijd oplossingen aan. We voelen engagement om de producten te verbeteren en met de markt mee te laten groeien.  Het realisme en de can-do mentaliteit is altijd een aangename ervaring.”

Andy Van Hove
Project Manager Customer IT

Blik vooruit

We blijven altijd in beweging om, samen met onze klanten, te kijken wat we kunnen verbeteren, op welke ontwikkelingen moeten we inspelen en denken we vooruit om zo klantvriendelijk mogelijk te zijn. Zo bepalen we samen, als volwaardige partners, de innovatieagenda voor e-commerce. Daar maken wij het verschil!

DPD ontwikkeling
Dennis Berends
Ate Bontjer

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?