Naar overzicht
Naar overzicht

Een goede fundering voor een bedrijfsproces

KlantKremer Zand & Grind
DienstWebapplicatie
Kremer Zand & Grind

Kremer Zand en Grind

Kremer Zand en Grind is een begrip in de regio. Ze zijn een autoriteit op het gebied van zand- en grindwinning. Het bedrijfsproces werkte via een zeer eenzijdig systeem. Dit systeem was verouderd en werd niet meer ondersteund. Dit was hét moment om hier wat aan te doen.

Daarnaast was bij Kremer de behoefte om na te denken over het optimaliseren van hun bedrijfsproces. Wij werden niet alleen gevraagd voor het ontwikkelen van een oplossing voor het oude systeem, maar om mee te denken om het hele bedrijfsproces helemaal up-to-date te maken. Bij Kremer begint dat bij de winning van grondstoffen, en de verwerking van de grondstoffen, tot het lossen bij de klant.

“Als zand en grind specialist bieden wij een zeer divers pakket aan producten en diensten waarbij maatwerk een grote rol speelt. Dankzij een hoge mate van flexibiliteit en inlevingsvermogen heeft X-Interactive de juiste oplossing weten te bieden voor onze interne orderafhandeling en planning. Met een optimalisatie van onze kwaliteitsniveau als gevolg.”

Veel te winnen

Een dergelijk traject vraagt om een goede analyse en diepgaand traject. We hebben eerst alle bedrijfsprocessen tegen het licht gehouden. Om een goed product te ontwikkelen vinden wij het erg belangrijk om een bedrijf van begin tot eind goed te begrijpen. Hierdoor kunnen we verbanden leggen tussen deze processen en kijken waar de verbeteringen aan te brengen zijn. Daarbij kunnen we goed aanvoelen welke oplossing wel of niet gaat werken in een bedrijf. Toen de onderdelen in kaart waren gebracht hebben we gekeken wat te automatiseren valt. Daarbij houden we naast functie ook altijd rekening met UI/UX design. Wat zoveel betekend als; is het gebruiksvriendelijk. Niets zo vervelend als een ingewikkeld systeem waar niet mee te werken valt. We hebben dit getest bij zowel een planner als een chauffeur om zeker te weten dat iedereen ermee uit de voeten kan.

webapplicatie Kremer

Na dit traject zijn we van start gegaan met het bouwen van de applicaties. Dit hebben we gedaan door middel van intensieve tweewekelijkse sprints. Iedereen op de hoogte houden en snel bijsturen is hierbij een groot voordeel. Tijdens de sprints werd de voortgang besproken en werden deelopleveringen gedaan. Vervolgens werd ook vooruitgeblikt naar de volgende sprint.

Even technisch

Het systeem dat we hebben geïmplementeerd werkt real-time. Als er op een computer iets ingepland dan is dit gelijk zichtbaar op de andere computer of in de app. Dit werkt met websockets. Voor de rest hebben we gebruik gemaakt van Symfony en ReactJS  met diverse koppelingen. Omdat we een modulaire opzet gebruikt hebben, zijn de producten uitermate geschikt voor doorontwikkeling. Dit vinden wij heel belangrijk omdat je niet om de zoveel jaar weer helemaal opnieuw wilt beginnen.

Geen los zand

Wat er nu staat zijn we behoorlijk trots op. Kremer is van een simpel scherm naar een totaaloverzicht gegaan van planning en stand van zaken. De communicatie met bijvoorbeeld de chauffeurs is enorm verbeterd met behulp van de app. Het aantal verschillende systemen is afgenomen en waar mogelijk gekoppeld zodat er zo min mogelijk dubbel werk nodig is. Alles is met elkaar verbonden, dus geen los zand meer.

Dat scheelt tijd en geld, maar zorgt vooral voor een prettige werkomgeving.

En nu verder

Tijdens het gehele traject, van plan, tot uitvoering, van oplevering tot doorontwikkeling denken wij met de klant mee. Samen met de klant werken wij wensen en ideeën uit en houden deze tegen het huidige platform aan en denken ook alvast na over eventuele toekomstige uitbreidingen. Zo blijft de fundering van het platform klaar is – en blijft – voor de toekomst.

Online applicatie Kremer ontwikkeling
Dennis Berends
Ate Bontjer

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?