Groen, groener, groenst!

126ms

Interaction to Next Paint (INP)

Flinke stijging in

Gemiddelde orderwaarde

40%

Extra conversie

  • Locatie

    Gilze

  • Diensten

    Webapplicatie, E-commerce,

  • Techniek

    Hyvä, Magento

  • Bekijk website

Het Groene Paradijs is al een lange tijd onderdeel van de klantengroep van X-Interactive. In het verleden hebben wij de webshop voor het Groene Paradijs mogen ontwikkelen. Deze ‘oude’ webshop was door alle doorontwikkelingen bij de onderneming en de nieuwe e-commerce mogelijkheden toe aan een revisie, en we zijn trots dat het Groene Paradijs weer voor ons heeft gekozen!

Groene Paradijs actie

Groen, groener, groenst!

Google’s Core Web Vital scores worden steeds belangrijker voor webshops, hoe groener de scores, hoe beter de resultaten. Samen met Jeroen van het Groene Paradijs kozen we er samen voor om een webshop in Magento 2 te ontwikkelen. De reden hierachter was dat de website een flinke boost moest krijgen met betrekking tot de snelheid. Doordat de snelheid en de gebruikerservaring steeds belangrijker wordt was de keuze snel gemaakt om een Magento 2 webshop te ontwikkelen op basis van het Hyvä thema.

Hyvä is het nieuwe thema voor Magento 2, met Hyvä verbetert de performance van de website enorm. Door een betere performance verbeter je niet alleen je vindbaarheid, maar ook de gebruikerservaring van je bezoekers wat weer kan leiden tot meer conversies.

Op maat gemaakte functionaliteiten

Naast het verbeteren van de snelheid en de gebruiksvriendelijkheid is het ook belangrijk om te kijken naar het aantal conversies. Wij hebben dan ook samen met het Groene Paradijs gekeken hoe we het design van de website zo kunnen maken dat de websites meer conversies gaat genereren. Wij hebben dan ook twee op maat gemaakte functionaliteiten gerealiseerd wat zorgt voor een hogere gemiddelde orderwaarde, maar ook voor een mooie stijging in het aantal conversies.

Voor het Groene Paradijs hebben wij het mogelijk gemaakt om staffelkorting te geven wanneer de klant kiest om bijvoorbeeld 5 of 10 van dezelfde planten aan te schaffen. Het Groene Paradijs beloont de klant dan ook met korting als ze méér stuks van een bepaald product aanschaffen. Hierdoor is de klant sneller geneigd om meer producten aan te schaffen

Daarnaast hebben wij het ook mogelijk gemaakt om cross-sells toe te voegen aan de producten. Door cross-sells toe te voegen aan de producten is het mogelijk om aanvullende producten onder de aandacht te brengen waardoor je de gemiddelde orderwaarde verhoogt en een klant een extra product aanschaft die ze nodig zijn om de planten goed te verzorgen.

Design op maat

Bij de start van dit project voor het Groene Paradijs hebben we goed gekeken naar waar ze aankomende jaren naar toe willen, wat het Groene Paradijs nu belangrijk vindt, en hoe we de conversie zo hoog mogelijk kunnen krijgen. Op basis van deze analyse hebben wij samen met de marketingpartij van het Groene Paradijs een ontwerp uitgewerkt. Vervolgens hebben we dit ontwerp uitvoerig besproken en gefinetuned. Het resultaat is dan ook een op maat gemaakte, supersnelle webshop die eenvoudig navigeert voor de doelgroep. Uiteindelijk zorgt het nieuwe design voor een drastische verbetering in het aantal conversies van het Groene Paradijs.

groeneparadijs op tablet

Samen effectief werken

Eén keer in de twee weken bespraken we de voortang van het project, werden er deelopleveringen gedaan en werd er vooruitgeblikt naar de volgende sprint. Wij beschouwen de klant als onze product-owner die ons voorziet van input en feedback. Door goed te luisteren en het onderhouden van goede communicatie konden we hierdoor snel reageren vanuit het design als vanuit de techniek. Hierdoor bouw je samen de mooiste resultaten. Een goede samenwerking staat dan ook altijd op nummer één bij ons.